Ondersteuning

Ben je bezig met vernieuwing, dan is Van ‚Äėkan nie‚Äô naar passie; succesvol vernieuwen in de bouw-, installatie- en vastgoedsector op zichzelf een handig hulpmiddel ter ondersteuning. Maar veelal zul je er daarmee niet zijn. Gelukkig zijn er hulpmiddelen¬†om je het werk makkelijker te maken. Op deze pagina een overzicht van¬†een¬†aantal¬†hulpmiddelen. Ben je ergens naar op zoek en staat het er niet bij, laat het me weten, mogelijk kan ik je verder helpen.

Je kunt me bereiken via rutten@constructief.org of via 06-54245952

Workshop: Succesvol inspelen op ontwikkelingen in de bouw-, installatie en vastgoedsector
Met welke trends in de bouw krijgt mijn organisatie te maken en hoe speel ik daarop in? Dat is de vraag die centraal staat tijdens deze interactieve workshop. Gedurende het eerste uur geef ik mijn visie op de ontwikkelingen in de maatschappij en meer specifiek op de trends in onze eigen branche. We kijken gezamenlijk welke ontwikkelingen voor uw organisatie belangrijk zijn om vooruitgang te blijven boeken.

Doel is om commitment te krijgen binnen het team om met verandering aan de slag te gaan en om prioriteiten te bepalen die in een latere fase verder uitgewerkt kunnen worden. Tijdens de workshop staan vernieuwing en innovatie centraal. In de bouw-, installatie- en vastgoedsector en natuurlijk binnen uw organisatie. U kunt erop rekenen dat u daar energie van krijgt. Ik zal u uitdagen en prikkelen, maar wel op een positieve manier. Politiek gewenste vragen en antwoorden zijn niet aan de orde.

Deze workshop duurt een halve dag en deze geef ik alleen. De kosten bedragen ‚ā¨ 2.500 in de Randstad met een telefonische voorbespreking.

Medewerkersonderzoek
Voordat je begint aan een veranderingsoperatie kan het zinvol zijn een onderzoek uit te voeren onder je medewerkers. In hoeverre zien ze het nut en de noodzaak van een verandering? Is men veranderingsbereid? Hoeveel vertrouwen is er in het management? Zomaar enkele vragen die je hierbij in kaart kunt brengen. Het geeft je als verandermanager een beetje houvast om te weten waar je aan begint. Waar de grootste valkuilen verstopt zijn, welke zorgen er bij mensen leven etc.

Samen met USP Marketing Consultancy heb ik een vragenlijst opgesteld die de basis in zicht brengt. De kosten voor dit onderzoek, uitgaande van 100 online enquetes bedragen ‚ā¨ 2.950. Je ontvangt dan een maatwerkrapportage voor uw specifieke organisatie. Heeft u specifieke wensen, dan is dat uiteraard mogelijk.

Trendrapport voor uw organisatie
De wereld verandert razend snel. Uiteraard houden u en uw collega‚Äôs diverse vakdisciplines nauwlettend in de gaten. Toch¬†kunnen er gaten ontstaan en ontwikkelingen¬†op u afkomen¬†waarvan u niet of nauwelijks op de hoogte bent. Het Trendrapport helpt u¬†om inzicht te krijgen in de trends en ontwikkelingen op het (deel) thema: technologie, financiering, verduurzaming, aanbesteden, samenwerking, business modellen, marketing of sociale media. U kunt een rapport verwachten dat inzicht geeft in een specifiek onderwerp, dat kansen biedt om het onderwerp verder uit te diepen binnen de organisatie. Het biedt¬†openingen om intern kritisch met elkaar te evalueren welke weg in te slaan en/of de ingeslagen weg wel de goede is. Het Trendrapport is beschikbaar vanaf ‚ā¨ 2.500 en wordt opgesteld op basis van kennis uit het¬†netwerk, geschreven of gelezen boeken, deskresearch en interviews. Voor het samenstellen van de Trendrapporten¬†werk ik samen met¬†Menno Lammers van BOO|s|T Business Innovation.